Diagnosefanaten opgelet: Maakt het oplossen van een complexe storing je dag goed? Of het probleem in een ‘hoofdpijnauto’ vinden waar anderen niet uitkomen? Dan mag je AMT Diagnose Challenge niet missen. Verbeter je diagnose-skills met de workshops van bekende diagnose-experts. Daar ben je bij toch?
In kleine groepen volg je in één dag acht uitdagende workshops van diagnoseprofessionals over uiteenlopende onderwerpen. Dat het event populair is, blijkt uit het aantal aanmeldingen. Het is al bijna volgeboekt. Maar... goed nieuws: wegens succes plakken we er een extra dag achteraan. Welke workshops komen 14 en 15 mei aan bod?
Op de hypermoderne Dynastar 4x4-rollenbank laat TAC Academy zien wat de meerwaarde van een vermogenstestbank is bij het diagnosestellen. Wat kan er tijdens zo’n meting allemaal in beeld worden gebracht? En hoe helpt je dat bij het detecteren van diverse storingen?
Op het gebied van airco- en motorkoelingssystemen heeft marktleider Denso uitgebreide kennis op zak. Daarmee dagen ze je uit tijdens de Diagnose Challenge! De klacht van ‘de klant’ is dat hij/zij het gevoel heeft dat het airconditioningsysteem na vervanging van de compressor toch weer minder goed koelt. Wat is er aan de hand?
Revisie van elektronische componenten is een vak apart. ACtronics neemt je mee in het revisieproces en laat je zelf ervaren wat daar bij komt kijken. Van het R&D-traject, waarbij de revisie-oplossing wordt uitgedacht, tot de simulatie tijdens de entrytest en het daadwerkelijk herstellen en vervangen van componenten. Een prachtig kijkje in de revisiekeuken!
Problemen met accupakketten, HV-elektronica, laad- en boordsystemen: vraagtekens voor de werkplaats. Diagnosestellen aan deze voertuigen vereist kennis van elektrische aandrijf- en veiligheidssystemen. Om veilig te kunnen werken met hoogspanning moet je weten hoe het systeem werkt. Met Tech360 ga je diagnosestellen aan hybridesystemen. Mét het juiste gereedschap en speciale tools.
Moderne voertuigen beschikken over steeds meer elektronische- en rijhulpsystemen. De complexiteit van deze technieken, de reparaties en het onderhoud vormen een uitdaging. Steeds meer werk krijg je alleen gedaan met OEM-tools. Het inleren van trekhaken, ledkoplampen en sleutels, verwijderen van aanpassingswaarden of kaliberen van rijhulpsystemen moet meestal met originele OEM-software uitgevoerd worden. ADIS laat je aan de hand van Pass-thru zien hoe je toegang tot deze software krijgt en biedt inzicht in de digitale wereld van de fabrikant.
Met behulp van de Autel Maxisys Elite schijnt Smeets Solutions licht op een uitdagende storing: een uit Japan geïmporteerde Mercedes-Benz geeft een verkeerd lichtbeeld en de koplampunits laten zich niet configureren. Wat is er aan de hand?