De sociale partners in de mobiliteitsbranche hebben ook in deze coronacrisis de handen ineengeslagen. OOMT werkt op dit moment hard aan een pakket met tijdelijke regelingen om werkgevers én medewerkers zo goed mogelijk te ondersteunen in deze moeilijke tijd. Er zijn regelingen van kracht waar je gebruik van kunt maken, op korte en langere termijn. Hou deze pagina goed in de gaten voor actuele ontwikkelingen. Wil je een bericht ontvangen zodra er nieuwe actualiteiten zijn?
Werkgevers met specifieke vragen over maatregelen in hun bedrijf rondom het coronavirus kunnen met BOVAG contact opnemen. Medewerkers kunnen met hun vragen terecht bij de vakbonden (ook als ze geen lid zijn):FNV, CNV Vakmensen of De Unie.
We willen graag dat medewerkers en werkgevers ook in deze coronatijd, waarin mensen veel thuis zitten, blijven werken aan hun ontwikkeling. OOMT heeft een regeling ontwikkeld waarbij medewerkers en werkgevers in de branche een voucher ontvangen voor online training ter waarde van maximaal €100,-. Lees verder
Brancheorganisaties, opleiders, vakbonden en specialisten in de mobiliteitssector hebben een gezamenlijk branche breed corona-protocol opgesteld, dat veilig, hygiënisch en ‘corona-proof’ werken moet garanderen. Het protocol bevat een handleiding met praktische instructies voor werkgevers, voor medewerkers, voor klanten en bezoekers en voor leveranciers. Uitgangspunt bij het formuleren van de maatregelen en adviezen zijn de voorschriften van het RIVM en de dagelijkse praktijk bij de aangesloten bedrijven. Heb je aanvullende vragen over veilig doorwerken tijdens de coronacrisis? Stel deze dan nu aan deskundigen met ervaring in onze branche. Deze helpdesk staat open voor medewerkers en werkgevers. Bel op werkdagen 0183-649367 of stuur een mail. Lees verder…
Ondanks het feit dat we in een crisissituatie verkeren, zoeken veel werkgevers en medewerkers creatief naar oplossingen en zijn ook velen van hen veerkrachtig richting de toekomst. Samen komen we ook hier doorheen. Het is daarom essentieel om nu al na te denken over de situatie die zich na deze crisis aandient. Want ook dan willen we dat je een gezond bedrijf bent met goede vakmannen en -vrouwen. Wij willen iedereen daarom ook oproepen om volop in te zetten op het behoud van je werknemers en leerlingen. Houd zoveel mogelijk dienstverbanden in stand. Wij onderzoeken op dit moment welke maatregelen noodzakelijk zijn om jou in deze uitdaging te ondersteunen.
De OOMT-coaches werken in deze tijd gewoon door. Ze kunnen niet fysiek bij je langskomen, maar er is speciale ‘coaching op afstand’ ontwikkeld. Lees verder…
Ook de adviseurs werkgeverschap zijn gewoon bereikbaar in deze tijd voor advies en doorverwijzingen. Zij zijn volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving, regelingen en mogelijkheden die er zijn om toch te blijven leren en ontwikkelen. Zij kennen ook de juiste mensen en instanties om naar door te verwijzen bij specifieke vragen. Wil je met hen (telefonisch of via de computer sparren over wat OOMT voor je kan betekenen in deze lastige tijd neem dan gerust contact met hen op: werkgeversadvies@oomt.nl
In de komende periode zullen verschillende webinars worden georganiseerd over de corona maatregelen om medewerkers en leidinggevenden in deze zware tijd te informeren en ondersteunen. De webinars kunnen gewoon thuis, achter de computer, worden gevolgd.
Na de crisis willen we op volle kracht uit de startblokken komen met voldoende goed opgeleide technici. OOMT en sociale partners zullen een plan opstellen om leerlingen te kunnen blijven opleiden en bedrijven helpen om bestaande leerlingen te behouden en nieuwe leerlingen in het nieuwe schooljaar aan te nemen. Wat kun je als leerbedrijf of leerlingen van OOMT verwachten? Lees verder…